Monday, August 23, 2010

MAKA AKU MENCERITAKAN


MAKA AKU MENCERITAKAN ...

Kau manusia paling berani
kau memerdekakan semangatku
beredarlah sendu kesedihan
bermulalah cahaya pesta
kini tanah air kegeringan
di manakah hendak ku cari
ubat pusaka pimpinanmu

penawar jatidiri kewibawaanmu
kau sirna di dunia ini
aku berhajat meraih keinsafan
menerajang kepincangan kini
sepeninggalanmu Tunku
gusar nampak tanahku, Tanah Melayu

Maafkan aku
cuai tidak ziarahi pusaramu
namun tetap aku terhutang budi
pemergianmu seolah sunyi

Tanah Melayu terdampar sepi
menyendiri di alis matahari
di sebalik kilauan domba
seiras jiwa sebuah negara muda
kau sang penyelamat satria negara
pengorbananmu yang menyayat hati
Oh maafkanku Tunku
airmata ini menitis di pusara mu
semakin ku sapu
semakin menitis laju

Kekallah kau tiada putus budimu
sesungguhnya tiada terhakis pudar
biar zaman berubah

dan naluri semakin gusar
suatu kisah perhambaanmu
merdeka ini untuk kau dan aku
ku doa selamatlah, sejahteralah
kini kau tamu Tuhanku
terima kasih Tunku kerana hadiahmu
Selamat Hari Merdeka buatmu.


~~ NUKILAN RAJAMENANGIS ~~
 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Shali+Zai