Thursday, October 29, 2009

Sekolah ikut kaum - adalah kilang pembentuk rasis

Sokong sekolah satu aliran
(Adakah isu ini 'rocket science'? )

KUALA LUMPUR 28 Okt 2009. – Saranan tokoh akademik, Prof. Emeritus Tan Sri Dr. Khoo Kay Kim supaya kerajaan melaksanakan sekolah satu aliran bagi memastikan perpaduan antara kaum tercapai, disepakati Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dan pembangkang.

Mereka bersetuju bahawa perpaduan antara kaum harus menjadi matlamat utama kerajaan dan usaha mewujudkan sekolah satu aliran mungkin boleh menjadi titik tolak ke arah itu.

--Utusan Malaysia-

Rajamenangis kata>> Saintis dan teknologi kini sudah boleh mengira jumlah butir pasir yang ada di dunia ini, TAPI Malaysia baru kecoh nak melihat isu ini? Sepatutnya polisi ini telah di putuskan lama dahulu dan penentangnya disembelih hidup hidup. Sistem pelajaran Kebangsaan berdasarkan satu bahasa dan budaya kebangsaan di sekolah sekolah adalah jalan keluar daripada kemelut bodoh sekolah berasaskan perkauman. Beberapa sekolah menengah memang mempunyai matlamat dan tradisi lama yang tersendiri (contoh: MCKK) yang perlu dipelihara, tetapi itu bukan penghalang kepada permulaan sistem satu aliran di negara ini.

 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Shali+Zai