Wednesday, October 19, 2011

Pelancaran 'AIR MATA RAJA' di Melaka Bandaraya Bersejarah

Pada hari Isnin 17 Oktober 2011 yang lalu, telah berlangsung 'Seminar Melaka Merentas Zaman' dan Pelancaran Buku AIR MATA RAJA di Auditorium Seri Negeri, Ayer Keroh, Melaka. Ia dianjurkan oleh Institut Kefahaman Sejarah dan Patriotisme Malaysia (IKSEP) dengan kerjasama agensi kerajaan yang lain. Kelihatan Ketua Menteri Melaka, YAB Datuk Seri Mohd Ali Rustam bersama Tetamu Kehormat yang lain.
 
 Upacara menggunting riben diikuti oleh menandatangani plak poster buku AIR MATA RAJA oleh YAB Datuk Seri Mohd Ali Rustam, disaksikan oleh Shali dan Zai, penulis-penulisnya. Terima kasih dari kami atas kesudian YAB melancarkan buku tersebut.
 Pengarah Penerbitan Dewan Bahasa dan Pustaka, Tn Hj Khalik Sulaiman menyerahkan buku AIR MATA RAJA kepada YAB Ketua Menteri Melaka. Buku setebal hampir 1000 halaman ini adalah karya epik-sejarah yang telah mengambil masa tiga tahun untuk disiapkan.
 Mengabadikan kenangan sempena berakhirnya majlis Pelancaran Buku tersebut. Setinggi-tinggi penghargaan buat Pengurus Besar IKSEP, Datuk Aziz Ujang (kanan sekali) serta warga IKSEP dan DBP yang bersama-sama menjayakannya.
 
Original Template By : uniQue  |    Modified and Maintained By : Shali+Zai